Sólistou bude vynikající český houslista Josef Špaček. Výčet jeho úspěchů by byl velmi dlouhý, ale uvést můžeme jeho studia na Curtis Institute of Music ve Filadelfii a Juilliard School v New Yorku ve třídě Itzhaka Perlmana. V třiadvaceti letech se stal nejmladším koncertním mistrem v historii České filharmonie, kde je nyní stálým hostujícím umělcem na tomto postu.
JOSEF ŠPAČEK A BAROCCO SEMPRE GIOVANE:
ČTVERO ROČNÍCH DOB
Vstupenky zakoupené na původní program Pavla Šporcla zůstávají v platnosti pro koncert Josefa Špačka. Požadavek na vrácení vstupného případně, prosím, nárokujte v místě zakoupení. HomeTickety na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
účinkují:
Josef Špaček – housle
Barocco sempre giovane – komorní smyčcový ansámbl
program:
Antonio Vivaldi (1678-1741) – Le Quatro Stagioni Op. 8 No. 1-4 (Čtvero ročních dob op. 8 č. 1 – 4)
Ástor Piazzolla (1921 – 1992) - Four Seasons of Buenos Aires (Čtvero ročních dob v Buenos Aires)
Změna programu vyhrazena.

Přírodou se skladatelé inspirují od nepaměti. Také střídání ročních období se stalo zajímavou výzvou pro různé skladatele. V barokní éře je bez pochyby na piedestalu v této kategorii Čtvero ročních dob Antonia Vivaldiho (1678-1741). Tuto kompozici můžeme bez nadsázky řadit mezi jedno z nejpopulárnějších a nejznámějších děl klasické hudby. Zpěv ptáků, letní bouře a řada dalších momentů je s touto Vivaldiho čtveřicí houslových koncertů neodmyslitelně spjata. O dvě a půl století později se rozhodl zkomponovat obdobný cyklus i Ástor Piazzolla (1921- 1992). Čtvero ročních dob v Buenos Aires si postupně vydobylo rovněž své místo na slunci a můžeme je právem řadit mezi Piazzollova reprezentativní díla.
Srovnáni obou „ročních dob" by vydalo mnohastránkovou studii, ale určitou zajímavostí je původ obou autorů. Oba mají své kořeny v Itálii, což je patrné v temperamentu jejich děl. Zatímco benátský rodák Vivaldi proslavil zejména svou rodnou zemi, Piazzolla je synem italských imigrantů, kteří se usadili v Argentině. V jeho tvorbě převládají prvky latinskoamerické hudby, především tango. Jeho hudba je ale syntézou mnoha stylů, vyúsťuje v originální hudební řeč. Oba skladatelé byli rovněž virtuosové na své nástroje. Vivaldiho houslová hra je legendární, Piazzolla naopak ovládal mistrně hru na bandoneon, nástroj podobný akordeonu.